- Vi satsar på de lägre prissegmenten och ska därmed få ett lägre genomsnittspris på våra produkter, säger Odd Mollys vd Christian Tillman.
Skälet till den dåliga införsäljningen ska bero på att kollektionen inte har varit tillräckligt mixad, det vill säga att det inte fanns tillräckligt många prissegment på produkterna.
- När man gör en kollektion så måste den var väl balanserad mellan plagg som bygger varumärket framåt – det som syns i skyltfönster och i press – och det som står för volymen i försäljningen, säger Christian Tillman, vd på Odd Molly, till DI.
- Som jag ser har vi haft för stor andel av det som är dyrt, fantastiskt och speciellt, medan vi har haft för lite av de plagg som bygger volym. Nu måste vi jobba med att komma tillbaka till en bra balans i prismixen och jobba med de lägre prissegmenten, säger hon.
Odd Molly ska nu få fler varor i prisklassen under 3000 kronor.
![]() |
Är det ett träsktroll eller en kofta från Odd Molly? Inget jag vill bära iallafall, något som Odd Mollys ägare nyligen insett med. |
Så jag gissar mindre andel hysteriska Odd Molly-plagg och faktiskt mer kläder som man kan bära?
/Liten
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar